Your imagination can play games with you.

Jag har tänkt rätt ofta den senaste tiden på hur mitt liv skulle sett ut om jag tagit en annan väg än den jag valt.
Vad hade jag gjort nu?
Hade jag bott kvar i Göteborg och jobbat?
Eller hade jag börjat studera där nere istället?
Om jag inte valt att studera i Esilstuna och flytta hit med personen jag älskar,
hade jag fortfarande bott kvar hemma hos min pappa ute på landet och blivit bekväm med det?

Jag tänker ofta på tiden då min finaste vän i hela världen flyttade till Norge för ett tag.
Hur hade allt sett ut om han inte kommit hem?
Jag fruktar att vi inte hade haft det lika bra som vi har det nu.

Hur mycket jag än tänker på hur mitt liv hade förändrats om jag valt ett annorlunda vägskäl,
kan jag inte tänka mig ett liv bättre än detta.
Jag är så otroligt nöjd med min tillvaro, om än jag saknar min familj otroligt mycket så trivs jag med att bo ensam med människor jag älskar och bryr mig om. En av mina närmsta vänner, min pojkvän och jag, vi gör det här så jävla bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0